We lopen wel eens de winkel in en zien allerlei dingen staan die opvallend zijn. En het gaat niet alleen om producten, maar ook over kartonnen poppen of allerlei andere zaken die opgezet zijn om onze aandacht naar zich toe te trekken. In deze blog gaan we je vertellen hoe deze analoge reclame nog steeds werkt. Een winkel display is op dit gebied dan ook een een goed idee. Bij ppdinstore.com kunnen ze je er meer over vertellen. 

Analoge manieren om producten aan de man te brengen

Tegenwoordig moet alles digitaal zijn, denken de mensen, maar veel zaken zijn ook nog gewoon analoog en blijven ook altijd wel bestaan. De illusie dat alles digitaal wordt, daar komen we de laatste tijd wel een beetje op terug. Zo zie je op allerlei gebieden steeds meer dat mensen teruggrijpen naar de meer ouderwetse, analoge manier.

De belangrijkste redenen waarom analoge reclame nog steeds werkt, is omdat het een zeer directe vorm van communicatie is. Zo heb je zoals we al zeiden en winkeldisplay, maar bijvoorbeeld de verkoper op straat of op een beurs is net zo goed een analoge manier om producten te verkopen. Een goede verkoper kan in de eerste plaats goed luisteren naar de klantbehoeften en daarnaast een goede uitleg geven over de voordelen van een bepaald product.

De beurs als ideaal medium

Een analoog medium als de beurs, waar allerlei producten aan de man gebracht worden, is zo effectief omdat het mogelijk is om direct communicatie te plegen over de producten en diensten die je als bedrijf levert. Daarnaast is het mogelijk om potentiële klanten te trekken naar je beursstand en daar vervolgens hen in de watten te leggen en op een ontspannen manier bekend te maken met je diensten. Je kunt een beursstand of een heel gebied op de beurs inrichten als een soort area waarin potentiële klanten ook even kunnen zitten en wat drinken bijvoorbeeld. Op dat moment kun je op een relaxte manier je verhaal doen. Dit kan door middel van een presentatie, demonstratie of een relaxed gesprek.

We noemen de beurs een analoog medium (breed begrip van het woord medium, als communicatiekanaal / -weg), maar het is natuurlijk ook zo dat er allerlei digitale hulpmiddelen gebruikt kunnen worden. Je zou dus ook kunnen zeggen dat het een hybride vorm van reclame is.

Pin It on Pinterest